MEDRESE.KZ Мақалалар,Мақалалар Тәрбиедегі үздіксіз білім беру

Тәрбиедегі үздіксіз білім беру

Тәуелсіздік барлық саладағыдай халық ағарту саласында да үлкен өзгерістер жасады. Қазір ұлттық педагогикамыз қарқынды дамып келеді. Олар білім беруде ұлттық ерекшеліктерге көңіл бөледі. Тәуелсіздік алған жылдарға дейін олардың ілімі жеткілікті түрде зерттелмеген. Кезінде шығыс педагогикасының өркендегені тарихтан белгілі.

Елімізде демократиялық құқықтық мемлекет пен азаматтық қоғам орнатуда кемел ұрпақ тәрбиелеудің маңызы зор. Салауатты әлеуметтік ортаны қалыптастыру, білім беру жүйесін түбегейлі реформалау, болашағымыздың іргетасы болып табылатын жастарды тәрбиелеуде ұлттық және жалпы адамзаттық құндылықтарды қалпына келтіру және қастерлеу маңызды. Бір сөзбен айтқанда, мүмкін. өзін-өзі тануға, еркін және еркін қоғамда өмір сүруге, тәуелсіз еліміздің әлемдік қауымдастықта лайықты және беделді орын алуы үшін аянбай күресуге.

Педагогика қоғамның даму заңдылықтарына сүйене отырып дамиды. Бүгінде бұл үдеріс өзінің шарықтау шегіне жетті. Әсіресе, құқықтық мемлекет құру бағытында атқарылып жатқан жұмыстар ұлттық сананың күн санап көтеріліп келе жатқанын көрсетеді.

Педагогикалық техника оқушыға оқу іс-әрекетінде де, оқытудан тыс іс-әрекетте де қажетті жалпы педагогикалық дағдылардың жиынтығынан тұрады. Педагогикалық техниканың құрамдас бөлігі ретінде ең алдымен оқушының сөйлеу дағдысын, өз ойын, сезімін сөзбен анық жеткізу, оның сөзін әдемі, түсінікті ету дағдысын атап өтуге болады. Олай болса, мұғалімнің педагогикалық техникасы – бұл педагогикалық студенттерге көргені мен естігені арқылы өз ойын, сезімін жеткізуге мүмкіндік беретін дағдылар жиынтығы. Балалармен тікелей қарым-қатынас жасағанда педагог шеберлігі оның мінез-құлқынан көрінбейді. Педагогикалық жағдайдың шектен тыс алуан түрлілігі педагогқа студенттерге кез келген педагогикалық жағдайда тиімді әсер етуіне көмектеседі. Дамыған педагогикалық әдістемелер мұғалімнің педагогикалық іс-әрекетте өзін тереңірек және айқынырақ көрсетуіне, балалармен қарым-қатынас жасауда оның тұлғасының кәсіби қырында берген жақсы және маңызды нәрселерін ашуға көмектеседі. Кемелді педагогикалық техника педагогтың шығармашылық жұмысқа уақыты мен күшін босатады, педагогикалық өзара әрекеттесу процесінде балалармен қарым-қатынаста қажетті сөздерді табуға немесе сәтсіз жұмыстың үнін түсіндіруге өз санасын алаңдатпауға мүмкіндік береді. Сонымен қатар, мұғалімнің педагогика саласындағы барлық біліктілігі бір мезгілде нағыз педагогикалық ықпалды көрсету кезінде көрінбейді. Сөйлеу, ым-ишара мимика арқылы орындалады. Үздіксіз өзін-өзі тану тиімді құралдарды таңдауды сәтті реттеуге мүмкіндік береді және т.б. Педагогикалық техникалық шеберліктің қалыптасу деңгейі белгілі бір дәрежеде педагогтың жалпы мәдениетінің деңгейіне, яғни тұлғаның педагогикалық деңгейіне байланысты.

Адамның санасы ілгері баспағанша, қоғамдық өмірдің қыр-сырында ешқандай өзгеріс сезілмейді. Қазірдің өзінде «Нағыз ғұлама адам ғана адами құндылықты, ұлт құндылықтарын, бір сөзбен айтқанда, өзінің болмысын риясыз сезініп, еркін де еркін қоғамда өмір сүріп, тәуелсіз еліміздің халықаралық қауымдастығында лайықты орын ала алады. Заман тез өзгеріп жатқандықтан, педагогика осы өзгерістерге сай болуы керек. Біз балаларымыздың тек физикалық және рухани жағынан дені сау болып өсуі үшін, сонымен қатар ең заманауи интеллектуалдық білімі бар, 21 ғасыр талаптарына жауап бере алатын жан-жақты тұлға болып өсуі үшін бәрін жасаймыз. мүмкіндіктер мен жағдайлар жасау мақсаты.

Еліміздің болашағы, халқымыздың болашағы көп жағдайда балаларымыздың қалай білім алатынына байланысты. Білімді білімнен, білімді тәрбиеден бөлуге болмайды – бұл шығыстық көзқарас, шығыстық өмір философиясы ерекше. Міне, таза да кішіпейіл жүректерге ізгілік дәні осылай ғана таралады. Білікті ұстаздар, ізденімпаз ұстаздар, шығармашыл ұстаздар. Заманауи сабақ сол жағынан тиімді болуы керек: Мұғалім бүгінгі таңда алдына қойған мақсатын жүзеге асыра алады.

Ұстаз бойында адалдық пен жанқиярлық қасиеттерді бойына сіңіріп, ұстаз шәкіртінің көз алдына шынайы өмірлік білім беретін ұстаз ретінде көрінуі қажет. Бүгінгі мектеп «Бақытты мектепке» айналып, бүгінгі сабағымыз «бақытты сабаққа» айналғанда ғана оқушы мектепке зор ынтамен, сеніммен барады. Сыныпқа кірген ол ұстазымен ерекше құрметпен, құрметпен қарсы алады. Өз ұлтына, оның салт-дәстүріне, тіліне, мәдениетіне деген сүйіспеншілік пен құрметке тәрбиелемей, өз ұлтын бүкіл әлемдік ұлттар қауымдастығында тең дәрежеде қабылдайтын, туған жерін сүйетін нағыз тұлғаны тәрбиелеу мүмкін емес. Бітіруші біліктілік жұмысының мақсаты: үздіксіз білім берудегі педагог қызметінің қазіргі кәсіби және әмбебап талаптарын, оның оқу-тәрбие процесінде дағдысын қалыптастырудың педагогикалық шарттарын, қарым-қатынас мәдениеті мен әдістемесін зерттеу.

— үздіксіз білім беру процесінде педагогикалық іс-әрекеттің әдістемелік негіздерін көрсету;

— мұғалімнің қызметін және оған қойылатын кәсіби және жалпыға бірдей талаптарды көрсету;

— мұғалімнің педагогикалық шеберлігі мен әдіс-тәсілдерін меңгеру;

— мұғалім іс-әрекетіндегі қарым-қатынас мәдениетінің маңыздылығын және оның сыртқы көрінісін ашу.

Кәсіби дағдылар игерілген білім, белсенділік дағдылары және өмірлік тәжірибе негізінде қалыптасады. Адамның рухани-адамгершілік және кәсіби біліктілігі жоғары болуы үшін алдына нақты мақсат қойып, соған қарай үздіксіз ізденіп, оқып, білім алуы қажет. Сонда ғана ол әлеуметтік бәсекеге төзімді білікті кадрға айналады.

Өзін-өзі тану, білім беру саласындағы қызметтерді толық және тиімді пайдалана білу, ғылыми және кәсіби білімді жан-жақты меңгеруге қол жеткізу адамның кемел маман болып қалыптасуына негіз жасайды. Адамның кемел болуы, ең алдымен, оған байланысты. Сондықтан ұлттық бағдарламада тұлғаның қалыптасуына, оның кемелденуіне ерекше мән берілген.

Білім беру қызметтерін тұтынушы ретінде адамға мемлекеттік білім мен кәсіптік оқуға қол жеткізуге кепілдік беріледі. Білім беру барысында адам мемлекеттік білім стандартында көрсетілген талаптарды орындауы керек.

Білім беру қызметін жасаушы ретінде адам тиісті біліктілік деңгейін алғаннан кейін білім беру, материалдық өндіріс, ғылым, мәдениет және қызмет көрсету саласында жұмыс істейді, өз білімі мен тәжірибесін оқытуға қатысады.

Мемлекет пен қоғам бiлiм беру және кадрлар даярлау жүйесiнiң қызметiн реттейтiн және бақылауды жүзеге асыратын кадрларды даярлау мен жинақтаудың кепiлi болып табылады.

Тұлға дамуының өзі үшін ғана емес, мемлекет пен қоғамның дамуы мен өркендеуі үшін де маңызды. Демек, азаматтарының рухы жоғары қоғам жан-жақты дами алады.

Жеке адам мен мемлекет (қоғам) арасындағы қатынас екі жақты сипатқа ие. Демек, кез келген мемлекет (қоғам) өз азаматтарының өмір сүруіне, еңбек етуіне, таланты мен әлеуетін іске асыруына, оны танытуына жеткілікті жағдай жасай білуі керек.

Республиканың білім беру жүйесінде мемлекет пен қоғам жеке тұлғаның жан-жақты қалыптасуы мен өзін-өзі танытуына жеткілікті жағдай жасау жауапкершілігін өз мойнына алатын субъектілер ретінде көрінеді.

Ол сондай-ақ жоғары білікті бәсекеге қабілетті мамандарды даярлау жолында мемлекеттік және қоғамдық білім беру ұйымдарының қызметін үйлестіреді және келесілерге кепілдік береді:

— азаматтардың білім алуға, мамандық таңдауға және олардың біліктілігін арттыруға құқықтарын жүзеге асыру;

— академиялық орта мектепте немесе кәсіптік колледжде оқу бағытын таңдау құқығы негізінде міндетті орта арнаулы, кәсіптік білім алуға;

— мемлекеттік гранттар немесе ақылы – келісім-шарт негізінде жоғары білім және орта білімнен кейінгі білім алу құқығы;

— мемлекеттік білім беру мекемелерін қаражатпен қамтамасыз етуге;

— білім алушылардың білім алуына, тұруына және демалуына жағдай жасау міндеттерін шешуде мемлекеттік басқаруды дамыту;

— оқу үдерісіне қатысушыларды әлеуметтік қолдауға; — денсаулығы мен дамуында кемістігі бар адамдарды оқыту;

Үздіксіз білім беру білікті, бәсекеге қабілетті кадрлар даярлаудың негізі болып табылады және білім берудің барлық түрлерін, мемлекеттік білім беру стандарттарын, кадрлар даярлау жүйесінің құрылымын және оның жұмыс істеу ортасын қамтиды.

Үздіксіз білім беруді ұйымдастыру белгілі бір принциптерге негізделеді. Оның ішінде: — білім берудің басымдығы;

— білім беруді демократияландыру;

— білім беруді ізгілендіру;

— білім беруді әлеуметтендіру;

— білім берудің ұлттық бағыттылығы;

— тәрбие мен оқытудың біртұтас байланысы, осы процестің жан-жақты жетілген тұлға болып қалыптасуына бағытталуы;

— дарынды жастарды анықтау, олардың білімнің жоғары деңгейінде жүйелі түрде негізгі және арнаулы білім алуына жағдай жасау.

Үздіксіз білім беру – кадрлар даярлау жүйесінің негізі, ол әлеуметтік-экономикалық дамуын қамтамасыз ететін, жеке адамның, қоғам мен мемлекеттің экономикалық, әлеуметтік, ғылыми-техникалық және мәдени қажеттіліктерін қанағаттандыратын басым бағыт болып табылады.

Колледж арнайы пән оқытушысы: Сманова Бактыгул Нышанбаевна

Related Post

ӘЙЕЛ АДАМНЫҢ ЖАБЫҚ КИІНУ ПРИНЦІПІ ЖӘНЕ ОНЫҢ ШАРИҒАТ ШЕҢБЕРІНДЕГІ КИІМ КИЮ ӘДЕБІӘЙЕЛ АДАМНЫҢ ЖАБЫҚ КИІНУ ПРИНЦІПІ ЖӘНЕ ОНЫҢ ШАРИҒАТ ШЕҢБЕРІНДЕГІ КИІМ КИЮ ӘДЕБІ

СМАНОВА НУРЖАМАЛ ӘБДІШУКҮРҚЫЗЫ Сарыағаш медресе колледжі әдіскері Нұр-Мүбарак Египет ислам мәдениеті университетінің магистранты Жалпы Ислам діні әйел адамның дәрежесін көтерген бірден бір дін дейтін болсақ, ислам шариғаты оның құқығы мен

Уақыт құндылығыУақыт құндылығы

Ерматова  Дилфуза Садыковна ұстаз Адам  баласының  бар  өмірі белгілі  бір уақыт аясында  өтетіндіктен, әрі  әрбір жан  уақытқа  тәуелді  болғандықтан,  қай  заманда  болмасын  уақыттың  маңыздылығы  алдыңғы   орында  тұруы  табиғи  жайт. Адамзат